Resten av Afrika og starten paa Asia

Da var det nok en gang veldig lenge siden mitt forrige blogginnlegg. Denne gang pga at iPhonen min bestemte seg for aa ta kvelden saa jeg har ikke hatt tid til aa skrive paa internettkafe.

Begynner der jeg slapp sist. Rett etter siste blogginnlegg hoppet vi tandemhopp i fallskjerm. Folkene her var veldig profesjonelle saa jeg foelte det var trygt gjennomfoert. Var heldig aa fikk hoppe med en av de «gale» saa vi tok litt flipper og spinner i fritt fall! Drittfet😀

Senere reiste vi videre i Namibia. Vi var blant annet paa en camp ved siden av en elv hvor krokodiller og flodhester befant seg. Siden det var farlig aa bade i elva hadde de laget et bur som man kunne bade i! Vi dro ogsaa til Etosha nasjonalpark hvor vi blant annet saa hannloever. Dessverre laa de og slappa av inni skogen saa det vr saa vidt man kunne se dem. Saa ogsaa sebraer og giraffer!🙂

I Botswana var vi for det meste i Maun, en liten by naer Okawanga Deltaet. Dette elvedeltaet var visstnok det stoerste i verden (eller var det Afrika?). Her ble vi kjoert inn og satt paa i smaa trekanoer som lokale staket oss fram i. Vi campet ogsaa mitt inni deltaet en natt, og det var foerste natt uten noe fasiliteter, kun telt aa sove i.

Videre verdt aa nevne var Zimbabwe og Victoria Falls! Vic’ Falls er kjent som et av verdens syv undre, og veldig vakkert. En av dagene her brukte vi paa ekstremsport. Meg og Olav stod opp tidlig og gikk til fots til Zambia (hoeres langt ut, men Vic’ Falls er paa grensen mellom Zambia og Zimbabwe saa det var ikke mer enn 40 min gange fra hotellet) for aa hoppe i strikkhopp fra broen over Vic’ Falls! Kan trygt si det er noe av det skumleste jeg har gjort. Aa staa paa kanten av broen med strikken rundt beinet og se ned i avgrunnen 110 meter under og vite at der skal jeg hoppe, var rett og slett sykt. Men det var en raa opplevelse som jeg anbefaler alle vaaghalser! Vi gjorde i tillegg Gorge Swingen i Zimbabwe som hadde et fall paa 70 meter foer man ble slengt langs elva paa bunnen. Her kunne vi velge mellom forskjellige stillinger aa hoppe fra. Jeg og Olav valgte baklengs, Fredrik haandstaaende! Etter strikkhopp var dette piece of cake og faktisk bare deilig😀

Noen dager senere dro vi til Matopos nasjonalpark hvor vi ble guidet av en veldig erfaren og fantastisk guide. Han klarte aa faa oss 10 meter innpa en av verdens stoerste nesehorn! Var en helt annen opplevelse enn noen av de andre Game Walksene vi har vaert paa! Han kunne i tillegg saa mye om planter at tilogmed det var interessant😛

De siste dagene i Afrika var egentlig bare kjoering mot endestoppet, Johannesburg. Her sa vi farvel til guiden vaar Wilma og de andre vi reiste med.

Saa floey vi videre til Singapore med mellomlanding i Hong Kong. Lang flytur, men takket vaere nok av underholding og relativt gode seter gikk turen fort. Singapore var en veldig fin, moderne og ren by! Vi gikk ut og moette noen lokale jenter som viste oss utelivet dagen etterpaa. Veldig hyggelig!

Naa sitter jeg paa hostellet i Kuala Lumpur, Malaysia. Vi kom oss hit med tog fra Singapore. Behagelig og miljoevennlig maate aa reise paa. Tok ca 7 timer saa det lureste hadde kanskje vaert aa ta nattoget. Etter festing i Singapore foelte vi for aa ha en avslappingskveld paa hostellet. Naa har vi tenkt oss aa gaa opp i Petronas Twin Towers, som for ikke lenge siden var verdens hoeyeste bygning. Blir artig!

~ av kjetilhaddeland den 06/02/2010.

Én kommentar to “Resten av Afrika og starten paa Asia”

  1. Har aldri vært mer misunnelig på noe noengang! Både strikkhopp og fallskjerm… Det skal faen meg jeg og få gjort engang:-p

Legg igjen en kommentar

 
